Yazmayalı uzun zaman olmuş, az daha yazıyordum, yazayazdım, yazmadım, yazamadım vb.  temalı giriş cümlelerine bu blogda fazlaca rastlanılır oldu. Bu gidişatı hiç beğenmiyorum. Benden söylemesi…

Kar bir kez daha göründü buralarda. Öyle uzun uzadıya kalmaya pek niyeti yokmuş gibiydi, ayak üstü sohbet eder gibi bir hali vardı, zaten ocakta da yemeği mi varmış ne. Sizin anlayacağınız bir göründü pir kayboldu. Havalar soğuk, sular soğuk, toprak soğuk buralarda

topraktan mamul insan daha bir soğuk, bugünlerde…

İnsan bazen unutmak istediği şeyler yaşar bazen de yaşamak istediği şeyleri unutur. Tamam, yaşadığı bazı şeyleri unutmak istemek yaygın bir hissiyat. Olabilir, bazen her şey yolunda gitmeyebilir ve unutmak Allah’ın büyük bir nimeti olur bu zamanlarda.

Bu normal. Peki insan yaşamak istediği şeyi nasıl unutur? diye sorabilirsin haklı olarak.

Ben de kaç zamandır tam olarak bu sorunun peşindeyim.

Hakikaten insan nasıl olur da yaşamak istediği şeyi unutur, yani hayallerini, amaçlarını, kendini. Kendini de unutur demem pek şaşırtıcı olmasa gerek. Zira yaşama eylemini unutmak yaşama eylemini gerçekleştirecek kişiyi de kapsıyor. Yaşayacağını unutan bir sonraki anından gaflet içindeyken sonraki zamanların şimdiki ve geçmiş zamana dönüştüğü dilimde kişi yaşamını yaşamanın farkında olmadan devam ettiriyor demektir. Yaşamının farkında olmayan yaşarkenki halinin de farkında değildir ki buradan kendisinin de pek farkında olmadığını çıkarabiliriz.

Hülasa:

İnsan kendini unutur da neyi hatırlar da yaşar?

Yaşamak istediği şeyi yani var oluş amacını unutan başka neyi hatırlasa bu unutmayı telafi edebilir?

Diyorum ki kendime:

Bundan sonra kendini yaşamayı unuttuğun yerlerde ve şeylerde ara. Bulabilirsen de beni ara. Çünkü ben yaşamayı unuttuğum şeyleri de unutmuş gibiyim.

Sonra kalp hakkında düşünüyorum. Fakat kalbe gelince işler düşünmekle değil hissetmekle yürüyor, anlayana kadar epey zaman kaybediyorum. Hissetmek… Körün gözlerini parmak uçlarına indiren hadise. Başı tevazuyla öne indiren.

Bir kalbi diğer kalpten cesur yapan nedir? Kim cesurluğun tanımını daha iyi yapabilir ya da cesaret örneklerini daha iyi sıralayabilir diye sormuyorum. Diyorum ki kalp nasıl cesur olur? Cesur desinler diye değil belki de desinler diye. İşte bu ikilemlerden sıyrılan cesur değil de nedir ve nasıldır? Ve sonra hürriyet…

بن  دە  روحمده كی  ظلمتلری  ارتیق  قوغدم

ان  بویك  حصمم  اولان  یاس  نهایت  بوغدم

(Mehmet Akif Ersoy; Süleymaniye Kürsüsünde)

 

